2009. január 27., kedd

Biznisz - Komárom

Dolgom Komáromba szólított így kapva az alkalmon beugrottam régi kedvenc üzletembe egy kis terepszemlére. Egyébként a Trópusról van szó.

Azt hiszem nem csalódtam. elsőnek a terráriumokat néztem meg, mondván azokat gyorsan lezavarom. aranyos kis kaméleonok mindenhol :) jópofák, valamikor nekem is volt :) néhány sikló, leguán, agámák meg pókok. pont annyi amennyi egy ilyen kis városba kell. aztán egy kis tengerizés. az akváriumok nem a legszebbek, mert az alkalmazott nem nagyon szeret hozzányúlni, a főnök meg inkább az újabb Tatai üzletében van. az itteni eladóval semmi baj mert lelkes és nem mond égbekiáltó baromságokat, inkább még óvatos is :) sajna itt is találtam pár halat amiket 1-2 korábbi posztban pocskondiáztam mint papagájsügér, disco flipper, color tetra. ezeken nem nézem jó szemmel, de a tulajdonost ismerve a biznisz mindenek felett, viszont jól csinálja! aztán nézegetve a halakat majd az árakat kicsit meglepődtem, mert egyes halak fele áron vannak mint szombathelyen. kicsi megakadtak a fogaskerekek majd továbbgördülvén elő került a szlovák vonal. ugyanis a halak nagy része szlovák tenyésztőktől származik. előnyük, h nem döglenek meg 2 hét után mint a többi nagykeres hal! és roppant szépek is! cirka 70 féle halat számoltam ami jócskán felüdülés a szombathelyi 40féle halhoz, tekintve, h ez egy negyed akkora város... a szimpatikus árak mellett szép, élénk színezetű halak is voltak, ha akad 1-2 kicsit megcsömörlött úszonyos az a tűzhal gyomrában végzi :)

az akváriumokat még külön kiemelném mert ilyen megoldással máshol még nem találkoztam üzletben. minden egyes akvárium külön van szűrve mégpedig olyan módon, h hátul egy üveglappal le van választva egy rész amibe egy 3 rekeszes beépített szűrő kerül. szűrőanyagnak egyszerű krumplis zsák funkcionál. sokkal nagyobb szűrőfelület érhető el ezáltal, és esztétikusabb is, mert nem a kis szűrőszivacsokat vagy aquael miniket nézegetni az akváriumokat hanem igényesen kialakított háttereket. minden akvárium szépen berendezve, jó megvilágítás, így a halakat is könnyebb értékesíteni mintha egy üres akváriumban úszkálnának egy szivacsszűrő mellett. ha érdekel majd valakit részletesen leírom ennek a szűrőnek a működését 1-2 ábrával megspékelve.

van egy másik üzlet is ebbe a városba a Kék Laguna, felépítését tekintve szinte megegyezik, hisz egy korábban a Trópusban dolgozó alkalmazott gondolt egyet s nyitott egy üzletet. nem tudom mennyire volt jó ötlet, a jövő héten ismét járok arra, akkor megnézem ezt az üzletet is

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nyílméreg szekció - Ranitomeya imitator, az utánzás nagymestere

  Ranitomeya imitator  (Schulte, 1986)   A  Ranitomeya imitator  az állatvilág legnagyobb utánzója. Ahogy a faj elnevezése imitator is erre ...