2009. július 27., hétfő

Könyvespolc - Pets Magazin

A hazai hobbiállat tartás nem kényeztet el minket olyan nagy mérvű szakirodalommal ( ez alól talán kivétel a kutya, macska, madár) és folyóirattal mint nyugaton. Gyermekkorom kedvenc újságai voltak a hobbiállatos magazinok, szerettem olvasni halakról, békákról, hörcsögökről, és mindenről ami a sarki állatosnál megfordult. Sajnos ezen réteg magazinok csak ideig óráig maradtak fent (lásd: Hobiállat magazin, társállat magazin, terrárium magazin), nem tudtak megbirkózni a csekély mértékű vásárlóközönséggel (ez az állattartási kultúránkból adódik). Aztán egy kevésbé pozitív esemény kapcsán – amit hamarosan sikerül orvosolni - rátaláltam a Pets Magazinra.


Ez egy hetente az interneten megjelenő ingyenes újság hobbiállatokról. Főleg kisállatok - tengerimalac, görény, nyúl, stb. - meg persze kutya, cica szerepelnek benne. Az újságot tenyésztők, állatorvosok, állatorvos hallgatók s néhány lelkes állattartó látja el cikkekkel. Eddigi halas rész nem szerepelt az újságba, remélem, hogy mostantól rendszeresen lehet majd érdekes akvarisztikai cikkeket is olvasni a folyóiratban. Így akár halas, akár kisállatos az ember ajánlom neki ezt a néhol tudományos, néhol szórakoztató magazint.


Nekem tetszik a megjelenítés formája. Eltérve a szokásos pdf-es megjelenéstől egy exe filban lapozható, így igazi újság benyomását kelti. A digitalizált környezetnek köszönhetően lehetőség van az újságban internetes hivatkozások, videók beágyazására, ezzel is sokkal élénkebbé téve a magazint.


a http://www.pets-magazin.hu oldalon lehet elérni

jó olvasást!

5 megjegyzés:

  1. Beleolvastam az oldalon lévõ halas cikkekbe -a bal oldali menüből értem el-, egy pici finomítás még ráférne (bezacskózás vízcserekor?), de a többi része jó.

    Reméljük, hogy lesznek jó, olvasmányos cikkek az akvarizálásról is benne! Jó minél több helyről összegyűjteni az ismereteket.

    VálaszTörlés
  2. az oldalon lévő cikkeket már kértem, hogy szedjék le mert sok baromság van bennük ( több mint igaz dolgok)

    VálaszTörlés
  3. Igen, én csak finomabban fogalmaztam meg a dolgot. Te fogod pótolni a cikkeket? :-)

    VálaszTörlés

Nyílméreg szekció - Ranitomeya imitator, az utánzás nagymestere

  Ranitomeya imitator  (Schulte, 1986)   A  Ranitomeya imitator  az állatvilág legnagyobb utánzója. Ahogy a faj elnevezése imitator is erre ...