2009. január 30., péntek

Webárium - Akvarista.hu - egy oldal bukása?

még '99-ben csatlakoztam az internetre, aztán gyorsan rá is rátaláltam az Index-hu Akvarista fórumára. jó kis csapat jött ott össze. a dolgok addig addig fajultak, h itt az ideje megmutatni egymás akváriumait, de akkor mertünk nagyok lenni, legyen hát rajt fórum is. így az addigi indexes társaság nagy része áttért fórumozni az akvarista.hu-ra. ez 2003 év elején történt. az oldal igazán jól üzemelt, a fórumot sokan látogatták. neves akvaristák tenyésztők osztották az igét mi lelkes amatőrök pedig ittuk szavaikat.

persze nem mindenki. jöttek a tizenéves professzorok akik mindezek tetejébe hihetetlenül szemtelenek és pimaszok voltak (hát ilyen a mai fiatalság...). na nem elég, h az ő szemetelésüket egyre nehezebb volt elviselni más problémák miatt az oldal szinte megszűnt, mivel az alapot, a tudást adó akvaristák megelégelve a sok okostojást elhagyta az oldalt. innentől az Akvariummagazin.hu oldalán lehet őket megtalálni (Aki tényleg szakmai kérdést akar feltenni és rá megbízható választ az most is itt kérdezzen!) így az oldal színvonalának hatalmas esésével egyre felhígult a társaság, egyre félrevezetőbb információk láttak benne napvilágot amit tetőzött a moderátorok hiánya. akkor még meg lehetett volna fogni az oldalt.

én is sokáig hátat fordítottam az oldalnak, lévén tengeri akvarisztikával és kétéltűekkel kezdtem foglalkozni. majd visszatérve az oldalra próbáltam tudásomhoz mérten segíteni az embereknek. erre most december környékén jött az igazi arconcsapás! se szó se beszéd önkényesen megváltozott az oldal kinézete, sőt, felépítése is! mindezek hátterében az e-pet áll aki megvásárolta az oldalt. egyből saját arcára formálta az egészet.
félreértés ne essék nem vagyok a változás ellen, de ezt nem így kellett volna véghez vinni!

naponta több ezren látogatták az oldalt akik informálódtak a fórumon. talán őket, az oldal használóit illett volna tájékoztatni, esetleg egy p-t küldeni, te figyi, kicsit átalakul az oldal, léci ne ijedj meg, inkább segíts a hibák észrevételében. erre mit kaptunk? lófaszt!
ha normálisan csinálták volna párhuzamosan futhatott volna valami próba üzem s ha megfelelő akkor lecserélni az oldalt, és mindezeket persze a használók segítségével. persze sokakat váratlanul és kellemetlenül ért ez a változtatás, és hogy leszarták őket, mert velük senki sem törődött. itt újabb emberek hagyták el az oldalt akik az addig jól pörgő és talán szakmainak is nevezhető fórumokat vitték.

most, h már ők sincsenek csak néhányan az őskorból meg is lehet nézni milyen az oldal színvonala ahol oxigéntermelő tornyoscsigákat ajánlanak egymásnak. persze ezelőtt az oldal lelke volt a fórum, mind ez háttérbe szorult mert a sok tizenéves - apuci vegyél nekem halat - ember miatt kell új design, h idevonzzák őket. de minek kérdem én? szakmai tartalom nulla. jah, h nem a szakma az érdek? csak a klikk akikre építve lehet hirdetni? jah bocs, elfelejtettem, h egy üzlet vette meg az oldalt...

én innentől semmi jóra nem számítok ezen a fórumon, főleg, h rettentő sok idő lenne míg valaki az elmúlt pár év hülyeségeit kimoderálja a fórumból.

12 megjegyzés:

  1. Ne feledkezzünk meg Dorkáról és Murciról, nagyon sokat köszönhetünk nekik, éveken át sok-sok munkaórát beleraktak az akvarista.hu-ba.

    VálaszTörlés
  2. Hát tényleg ne feledkezzünk meg róluk....! :-)
    Egyébként igazad van. Sajnos erre tart az akvarisztikának mostanság beállított tevékenység, pedig nem ez az akvarisztika. De te ezt úgy is tudod.

    VálaszTörlés
  3. nem feledkeztem meg róluk, de mivel már közük nagyon nincs az oldalhoz...

    egyébként az oldal indulása óta valóban sokat tettek azért, h Magyarország leglátogatottabb oldala legyen, de ami most van rajta az kritikán aluli...

    VálaszTörlés
  4. Én azt mondom megérte, ha csak évi 10 igazi akvarista (az akvarisztika bármely ágát is művelő ember) nevelődött ki az oldalból, akkor is megérte. És valljuk be ennyien biztos kinevelődtek. Az a sajnálatos, hogy ez mára már történelem.

    VálaszTörlés
  5. Engem kimondottan meghökkent az,hogy pár "régi arc" még kitart az akvarista.hu-nál a csodára várva...egy olyan site-hoz adva nevüket mely kizárólag a minél nagyobb látogatottság>>>minél több fizetős reklám vonalat képviseli.

    VálaszTörlés
  6. Üdv!Tavaly év közepén reggeltem akvaristán,azóta nagyjából követem a hozászólásokat mostmár blogbejegyzéseket is,és szerintem most az a menő az adott oldalon,hogy lekezelően leszóljuk a másikat.Tudás az persze nincs mögötte de nagyobbat mondunk a másiknál.Megváltoztatnám akvarista-viccek.hu-ra.Hozzátenném 4 éve tartok halakat,szóval nem vagyok szaki.Ez csak a véleményem volt......

    VálaszTörlés
  7. Szervusztok!
    Sajnálatos, sajnálatos, sajnálatos!
    Abszolút lemorzsolódott és sztm nem lesz az értéke több, mint egy on-line Shop-nak,abból is a gyengébb eresztés. Kár, hogy sok igazi akvarista szürkeálománya, tapasztalata, tanácsa nyomtatott formában el lett herdálva!Ez lehet hogy erős megjegyzés, de ez a tény! Ráadásul engem az zavar, hogy egy ilyen gusztustalanul mézes-mázos, "mi segítünk, fogjuk a kezed" direct-marketing dumával hülyítik a laikusokat. Ráadásul olyan technikai eszközöket árulnak/tengeri/, amikben nem hogy élőlényeket, de felmosó vizet nem tartanék!
    Ebben nem csak az az undorító, ahogy a jelenlegi üzemelteője az oldalnak viselkedik és hülyének nézik az embert. Hanem az oldal régi üzemeltetői is szégyelhetik magukat, hogy sok ember munkályát ilyen célú felhasználásra elherdálták!
    Most miről szól /persze a "fogjuk a kezeden kívül"/
    -egy két idióta játsza a profit
    -termékismertetőknél pár nick/ami tuti epet-es/ isteníti és ajállja a bóvlikat és hogy milyen rendesek meg NASA szinvonal
    -az adok veszek 1000-rel folyik koklerek, sutyi akváriumépítők próbálnak ügyfeleket elhalászni a másik elöl
    -hiénáskodás 4db csigáért
    -beleírva minden, mindenhova

    Én a tengerit látogattam, mivel én is tengeri akvarizálok. De már fel sem megyek a havi max 1 hozzászólásért, mert az is valamit el akar adni, csak rosz helyre írta! A legutóbbi valami ilyen volt:
    " eladó egy koral, édesviziben volt dísz, szállítás megoldható"

    No comment.

    Peti1 voltam, a korallszirtes-akvarium.hu -ról

    Degec, gratulálok a blog-od hoz!
    Kár érte!

    Peti

    VálaszTörlés
  8. Üdv!

    Én is csatlakoznék az előttem szólókhoz, sokáig követtem az akvarista.hu-t, majd egy kis szünet után visszanézve már közel sem ugyanazt az oldalt találtam, mint amit utoljára láttam.

    Nemrég előfordult egy komoly problémám itthon a halakkal, és számítottam arra, hogy nem lesz rá értelmes válasz, azért csak föltettem a kérdésem. Mit kaptam? Lekezelő "választ", aminek szakmai tartalma nulla. A febr.18-án itt reagáló kollégának és Degecnek igaza van: nincs más, csak kioktató, lekezelő hangnem és a helyesírás legalapvetőbb szabályait figyelembe sem vevő tökfejek. Mindenki überpro lett hirtelen... És amikor megnézem ezeknek az überpro okostojások akváriumát, mit látok? 1 platti, 1 zebradánió, 1 cory, 1 betta, 1 vitorlás, 1 .... szóval értitek. No comment tényleg.
    (Tisztelet az avarista.hu kivételeinek, aki az írásom érti, az úgyis tudja, hogy nem róla beszéltem. Akik meg nem érti... nos, pont róluk beszéltem. :) )

    Üdv,
    Balázs

    VálaszTörlés
  9. Sziasztok!
    Már pár éve annak, hogy lelkes amatőrként regisztráltam az akvaristára. Hetekig olvasgattam a fórumot, lassan kialakult egy kép az egészről. Ámultam, hogy mennyi "öreg rutin" próbálja irányítani, segíteni a magamfajtákat. Köszönet Nekik!
    De egy idő után egyre több és több suttyó jelent meg /nem feltétlenül fiatal/, téves infókat osztogatva, 30 éve halazó profikat lefikázva. "Kicsit" megdöbbentett. Nem értettem soha, hogy miért nincsenek kitiltva, de gondolom ennek is oka van.
    Ma még ugyanaz a lelkes amatőr vagyok, még mindíg tele kérdésekkel, megoldhatatlannak tűnő problémákkal. Sokáig reménykedtem, hogy ezekre kapok értelmes választ a fórumon. Hiába. Mára rá kellett döbbennem, hogy ahogy eltűntek a nagy nevek, úgy eltűnt az értelem is az oldalról. Tisztelet a kivételnek!!! Mert azért 1-2 tapasztaltabb emberke kitart még. Sok sikert Nekik!
    Azt hiszem lassan én is elfelejtem az oldalt és átnyergelek az Akvárium Magazin oldalára. Remélem nem higítom a csapatot!!! :)
    Üdv
    Tompi

    VálaszTörlés
  10. Szia Degec!
    Remélem nem baj, hogy itt reagálok akvarista.hu-s üzenetedre. Már régebben olvastam ezt a bejegyzésed, de most újra átolvastam a hozzászólásokkal együtt. Ha megpróbálom beleélni magam a helyzetetekbe, akkor teljes mértékig megértem és elfogadom amit írtok. Ti munkát fektettetek be, létrehoztatok valami jót, alkottatok, amit elherdáltak valakik, az új tulajdonos pedig megpróbálja learatni az általatok vetett és gondozott termést. Erre egy rövid példa csak más területen az én közvetlen környezetemből: nagypapám író - költő. Az egyik irodalmi havilap kitalálója, megálmodója, megalapítója. Ma ezen lap történetét leíró művekben, mint jelentéktelen mellékszereplő van jelen. Elnézést a nem akvarisztikai példáért, de azt hiszem egyről beszélünk. Ti belülről élitek meg az oldal lealacsonyodását, én csak egy kis jelentéktelen külső szemlélő vagyok. Nem mondtam soha, hogy jól van ez így ahogy van. Sőt! Az e-petről meg külön véleményem van, ami olyan amit inkább nem is írnék le. Én azt próbáltam csak közölni a magam módján, hogy egy közösséget, ami sok lelkes, nem minden estben profi emberből áll, sőt!, de mégiscsak értékes közösség, nem szabadna veszni hagyni néhány ember miatt. És ugyanez áll arra is, hogy néhány kis okostojás ne legyen elég ahhoz, hogy elmenjenek a hozzáértők a fórumról. Mindenhol ez van ma: néhány nagyhangú senki miatt addig jól működő klubok, társaságok, fórumok megszűnnek. Ne hagyjuk! És azért Te is írsz oda is, hozzászólsz, érdeklődsz, tehát még mindig nem vagy közömbös, érdekel, mi történik ott. Ezért örülök, ha írsz oda, mert így van amit érdemes olvasni, talán mások is kedvet kapnak, akiknek az írását szintén szívesen olvasnánk. Talán még Te is. Persze jók ezek a blogok, de másra, mint egy fórum. Valahogy meg kéne próbálni változtatni az ottani dolgokon, mondom ezt én, kívül álló. Hülyék meg mindenhol vannak, lehet én is az vagyok. Én mindig próbálok önzetlenül adni, segíteni, ha tudok, ezt sokan ki is használják, de nem baj, én mégis így érzem jól magam, mert ilyen vagyok.
    Tisztelettel és üdvözlettel, reménykedve:
    ákos

    VálaszTörlés
  11. Kedves Ákos!

    örülök minden reagálásnak, bárhol is történik :)
    és igen, reménykedem, h valaki ott meghallja mondanivalóm s felül történik majd valami

    VálaszTörlés
  12. Hát, akkor ennyi volt?
    Nem tudtam, hogy a küzdelem ilyen régóta tartott az oldal értékének, színvonalának megtartásáért. Örömmel csatlakoztam én is, kb. fél éve a csoportosuláshoz, ahol valóban azt tapasztaltam, hogy menthetetlenül süllyedő hajóra szálltam, ahogyan ezt a fentiekben elemeztétek. Visszafogottan, hogy senkit se sértsek meg, jeleztem néhányunkkal együtt, hogy látogatottság megfogyatkozásával együtt, el fogjuk veszíteni, a tudás, a szakma, és a tapasztalatok nagyjait. A reagálásokkal figyelmeztetve voltam a közösségi szellem elfogadására, és tekintélyére. A tartalom lealacsonyodása, az elevenszülők szaporodásának blogra kiterjesztett regényes, mézédes leírásával is egyre több helyet foglalt, melyet a legnagyobb pontszámmal díjazhatott bárki. Ezzel, és hasonló örömujjongással támogatva, és bátorítva a többi kezdő akvaristát, naivitásuk csillogtatására, ahol üzletemberek kaptak az alkalmon, hogy a felmerülő problémákra (látszólagos) megoldásként felkínálják, mérhetetlenül drága portékáikat. Sajnálom, talán egy másik kezdeményezéssel elő lehetne hívni, a szakma nagyjait, akiktől volna mit tanulni. Hiányuk, és tudásuk pótolhatatlan érték, a könyvespolcomon féltve őrzött Akvarisztika c. könyvem mellé.
    dripi

    VálaszTörlés

Nyílméreg szekció - Ranitomeya imitator, az utánzás nagymestere

  Ranitomeya imitator  (Schulte, 1986)   A  Ranitomeya imitator  az állatvilág legnagyobb utánzója. Ahogy a faj elnevezése imitator is erre ...