2009. július 23., csütörtök

Biznisz - Sárvár - Zoo Aquamaxima

Akvarista chaton garázdálkodva felhívták figyelmemet egy jó kis boltra sárváron. Mondom, ha jó kis bolt, akkor meg kell látogatnom. Az igazat megvallva nem számítottam valami nagy csodára, figyelembe véve sárvár lakosságának számát. Egy kis garázsüzletet is el tudtam képzelni lelkes eladóval. Egy mások sárvári üzletben járva pusztulatos körülményeket láttam, nem is értem, hogy lehet így fent maradni a mai világban. Volt időm gondolkodni ezen az alig 15 perces séta során míg a vasútállomásról elértem a korábban a google mapson megtalált címhez. Kicsit kezdtem gyanakodni mikor egyre több kertes házat láttam, kezdett megdőlni a garázs shop-os elképzelésem.


Egy családi ház alsó részében kialakított kis üzletre bukkantam. A bejárat előtt két kis tavacska adta meg az alaphangulatot a bennük burjánzó növényekkel és aranyhalakkal. Az üzletbe lépve egyből megragadott az akváriumok kinézete. Az állványokon kellemes hangulatot teremtő fa burkolattal, ízlésesen körbeölelt akváriumokat találtam.


A kedves eladó arcán akkor sem láttam csalódottságot mikor közöltem, csak körülnézek, így ma nem számíthat tőlem búsás bevételre. Meglepett, hogy az akváriumok elég nagyok (kb. 90L) a kis bettás üvegeket kivéve. A másik, hogy olyan halakat is találtam amik talán a ritkaság kategóriába tartoznak. Tekintve, hogy a 80ezres szombathely 5-6 boltjában sem akadnak ilyen halak, így külön dicséret. Feltűnt, h elég sok afrikasügér vesz körül, ezt szóvá is tettem, így kiderült, hogy a tulajdonos több évtizede megszállottja ezen halaknak. Nekem sosem voltak a kedvenceim, de ez az én bajom :). Tetszett, hogy az üzletben van 3 bemutató akvárium ,ahol a kedves kuncsaftok meg is szemlélhetik milyenek lesznek a most még jelentéktelen színekkel ficánkoló sügerek. Afrikások mellett sok szép vitorlást láttam, duplakardos endlert, garnélákat, különleges csigákat, galaxy razbórát, panda márnát és még sok mást. Ezen különlegességek mellett szinte elvárható az eladó szakértelme és kedvessége. Első találkozás alkalmával én ezt meg is tapasztaltam, és beszélgetve, megismerve az üzletfilozófiát nem hiszem, hogy ez változna :) természetesen mondanom se kell, hogy döglött vagy deformálódott halat az üzletben nem láttam.


A hangulatos kis üzlet mögött két helységben aktív díszhaltenyésztés folyik, így az üzletben kapható halak egy része saját tenyésztés, aminek előnyeit egy már korábbi postban ecseteltem. Az üzlet csak díszhalakkal foglalkozik, így teljes erővel tud az akvarisztikára koncentrálni. Azt hiszem nekem ez az üzlet kellene :)

Számomra nagyon kellemes csalódás volt a bolt, úgy érzem sikerült egy igazi gyöngyszemet találnom vas megye zavaros vizeiben. Csak ajánlani tudom mindenkinek.


Zoo Aquamaxima Akvarisztikai Szaküzlet

Sárvár, Tinódi u. 33.

95/322-415 I 20/9678-454 I 20/3984-678

16 megjegyzés:

  1. Jó hallani, hogy vannak ilyen boltok! Szeretek én is nézelõdni akvarista boltokban, én is elõre szoktam szólni, hogy csak nézelõdöm, és ezért még tényleg sosem szóltak rám. Mindig megcsodálom a halakat, amiket nem volt/nincs lehetõségem tartani, pedig nagyon tetszenek. Mint valami állatkertben, kicsit úgy érzem magam.
    Sajnos kevés az igazán jó bolt, igaz itt Bp-en csak ne panaszkodjak, mert van bõven, és a sokból könnyû jobbakat találni.
    Mostanában sajnos nem lesz lehetõségem Sárvárra eljutni, de ha egyszer arra járok, és lesz idõm, megnézem a boltot.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Nagyon jó kis írás ez, és külön örülök neki, mert sárvári vagyok, és legtöbbször ide szoktam járni. Már egy ideje mondogatom szombathelyi ismerősöknek, akik halakkal foglalkoznak, hogy térjenek be ide, megéri. Nekem szinte csak jó tapasztalatom van velük, majdnem minden díszhalat meg tudnak hozatni, nem ritkán különlegességeket is.
    Szóval Hajrá Aquamaxima!!!

    Különben melyik másik boltban jártál Sárváron?

    VálaszTörlés
  3. Szia Péter!

    az üzlet nevét sajnos nem tudom, de már vagy 20 éve üzemel, a hátsó traktusban van pár akvárium, hörcsög, madár...

    VálaszTörlés
  4. Elől meg virágok, meg kaják, meg egy idős hölgy eladó?
    Az a bolt tényleg egy katasztrófa

    VálaszTörlés
  5. igen :)
    bent voltam s meglepődtem, h Sárváron nincs legalább egy fokkal jobb halasbolt, ekkor hívták fel a figyelmem erre a 4 éve, viszont 30 év szakmai tapasztalattal működő üzletre

    VálaszTörlés
  6. Szombathelyen újabban melyik üzletbe érdemes betérni. Már rég nem voltam egyikben sem.

    VálaszTörlés
  7. Szily János utca, a többibe max nyúlkajáért

    VálaszTörlés
  8. Hello!
    Jó írás, örülök, hogy tetszett a bolt... :) Nekem az tetszett benne, hogy nem tagadta azoknak a cuccoknak a létezését amit nem tart, (mint Szhelyen a legtöbb eladó) hanem megmondta, hogy sajnos most nincs, de megrendeli... Nagyon ritka növényeket is szerzett nekem... A plázás boltban a nő azt mondta nekem, hogy nem létezik kis akváriumokhoz 15 wattnál erősebb armatúra... (a kis aki alatt a 60cm-s akváriumomra gondolok) Nem akartam vitázni... inkább ráhagytam... (amúgy most 96 wattal világítok.. de 96-15... krumli-burgonya...) A sárvári mondta, hogy régebben volt neki is, de mivel egyre kevesebben keresték már nem vásrárolt többet és elfogyott... Az amanda lazacokat is 2 hét alatt beszerezte... Szombathelyen nem is hallottak ilyen halról... Egy negyed-fél órát beszéltem a nővel Sárváron amikor ott voltam és nagyon érdekes dolgokat mondott. Nem ilyen kioktató, bunkó stilusban mondja, hanem úgy, hogy látszi, hogy tényleg segíteni akar. A lényeg, hogy nagyon örülök én is, hogy rátaláltam és örülök, hogy segítettem... :)

    Petya: egyikbe se. Na jó... a Szily az rendben van... de a többi... :-O

    pet44

    VálaszTörlés
  9. A Brenner körúton, a Pláza mellett még megvan a halasbolt? Mert egy féléve az jónak volt mondható

    VálaszTörlés
  10. A Plázánál van egy bolt de én atz se szeretem. Amikor ott kérdeztem az Amanda lazacról és az otocinclus affins-ról (nem biztos, hogy pontosan írtam a latin nevet) akkor ez volt a válasz: "Hát miket akarsz te?!" De lehet, hogy másnak más lesz a véleménye.

    peti44

    VálaszTörlés
  11. Petya !
    Szerintem ha itt jársz Szmbathelyen akkor az aquakonba térj be az a tuti hely és ott még vásárolnod sem kell lehet nézegetni és beszélgetni a "szakma" rejtelmeiről mert az a bolt a beszélgetésből is el tudja megát tartani :))

    VálaszTörlés
  12. a pláza melletti megszünt, a csaj elég kioktató, vagy inkább leoktató volt, sztem, de ezt asárvárit most megnézem!!

    VálaszTörlés
  13. tudna nekem valaki segíteni????????????????Van egy olyan problémám hogy,venni szeretnék a környéken nem pesten mivel sárvári vagyok!!!!Vadászgörényt!!!segítsetek legyetek szivesek!Nagy szükségem van rá!!ha valaki tudna légyszi írjon a:suzukigsf@freemail.hu!!!!köszönöm a segítséget

    VálaszTörlés
  14. Esetleg nincs ennek az állatkereskedésnek e-mail címe hogy elkérjem tőlük a jelenleg kapható halakat és az áraik?!!?

    VálaszTörlés
  15. Majd pont árlistákat meg árakat fog neked küldözgetni :)
    Kérj a szilis nőtől az m,ajd ad neked árlistát mert az egy tuti hely :)igaz kicsit koszos meg mocskos meg sokat nem is értenek hozzá :)

    Amugy a thökölys a legjobb szerintem mert ott van mindenféle állat de ha nektek az a sárvári zugbolt jön be ti csak járjatok oda :)

    VálaszTörlés
  16. Nem értenek hozzá? :D A Szily tulajdonosa csinálta már 25 éve is az akvarista klubot szombathelyen. De biztos nem ért hozzá. Na akkor ma irány Sárvár. Kíváncsian várom.

    VálaszTörlés

Nyílméreg szekció - Ranitomeya imitator, az utánzás nagymestere

  Ranitomeya imitator  (Schulte, 1986)   A  Ranitomeya imitator  az állatvilág legnagyobb utánzója. Ahogy a faj elnevezése imitator is erre ...