2010. július 21., szerda

bécsi kirándulás

jó pár napja én is elugrottam az egykor volt monarchia fővárosába, kicsit megvizslatni akvarisztikai szemmel. voltunk nagy boltban, kis boltban, közepes boltban :)

persze, az árak nem a földön járnak, mármint nem magyar földön. 2,6euró egy fekete molly, míg nálunk 2-300ft. de ezzel gondolom mindenki tisztában van. így ugorhatnánk is. választék. a legkisebb üzletben is akad pár különleges hal. az üzletekben nem az volt, h 100 fajunk legyen és mindegyikből 6-8db, hanem inkább kevesebb, egészséges hal, de azokból 20-30, amiből lehet válogatni. ami a halakat illeti lehet nem nagyon szerepeltek a kínálatokban azok a halak amik nálunk slágernek számítanak, ugyanakkor hatalmas méretükkel alkalmatlanok egy hétköznapi akvárium társhalaként. gondolok itt cápamárnára, cápaharcsára s egyéb ormótlanul nagyra növő halra. valami különlegesebb garnélát, csigát s mohafajokat mindenhol fel lehetett fedezni. persze, nyár van, gondolom ilyenkor a sógorék is nyaralnak, kevésbé megy a halas biznisz. mégis lehet látni olyan halakat amire mi itt csak a nyálunkat csorgatjuk, és nem konkrétan az L46-ra gondoltam.

tengeris üzletben is jártunk, egyik helyen szinte csak tenyésztett halak voltak. kevesebb fajjal, de mennyiség volt bohóchalakból, pseudochromisokból s pár nyalánkságból. örülnék neki ha ez lenne az uralkodó trend, tenyésztett halakat forgalmazni s tartani.

sok helyen láttam, hogy a szűrés mattenfilterrel volt megoldva. Magyarországon kevés helyen találkoztam vele mind kereskedésben, mint magánakváriumnál. pedig szerintem rendkívül hatékony és a karbantartása sem jelent pluszt az akvaristának.

az egyik üzlet külön kedves volt számomra. csak a hangulat végett. no és a finom kis terrárium amiben zöld D. auratusokat láttam ugrálni :) volt pár aksi berendezve. a stílusának behatárolása sajnos meghaladja képességeimet. igawukinuvina meg hiraditsima meg mittudomén milyen stílusok vannak, nekem egyszerűen Amano aksi :) készségesen segített mindenben, és a helyiség hangulatát tetőzi, h dohányozni is lehetett :) így lehet igazán kellemesen eszmét cserélni ( bár én mindenhol és maga a cigizés ellen vagyok, de ilyen helyzetben elnézem :) ). és mindezek fejében külön vendégeknek fenntartott toalett is üzemelt, igaz kezet mosni csak a növényes akváriumban sikerült sunyiban :D

volt egy vegyes üzlet ami egy alagsorban lévő lakásból lett kialakítva, talán itt láttam a legtöbb gányolást, de egy szép P. motoro ráját is :)

tudom kicsit összecsapott, kicsit kurta, de az enyém :)
közléskényszer van rajtam :D

2 megjegyzés:

  1. legközelebb a fotómasinát ne hagyd otthon :) az ilyen magamfajta vizuális tipusoknak az lenne a kánaán. örülök, hogy újra írsz. éljen a közléskényszer! :)

    VálaszTörlés
  2. Az még rendben, hogy fénykép nincs, de legalább címet írnál...:D

    VálaszTörlés

Nyílméreg szekció - Ranitomeya imitator, az utánzás nagymestere

  Ranitomeya imitator  (Schulte, 1986)   A  Ranitomeya imitator  az állatvilág legnagyobb utánzója. Ahogy a faj elnevezése imitator is erre ...