2010. november 20., szombat

Cambridge

azt hittem ez itt a kánaán. fel is kerestem a legközelebbi kis boltot. hááát... mindenhol kutya meg macska felszerelések, néhány madaras cuc egy jákó papagáj aztán ennyi. 2 komplett akvárium, mindegyik üresen állt, egy kb 160L-es akvárium, benne pár növénnyel és 10 darab 8 különféle hallal. kicsit megdöbbentett a kínálat, így halakat eladni. gyorsan végig is mentem az üzleten, kilépve becsuktam az ajtót erre áramszünet lett a környéken, fasza :)

másnap egy nagyobb volumenű üzletbe látogattam, közel a vasútállomáshoz, mindenféle áruházak, köztük egy kis áruház. benéztem, mint egy fressnapf csak állatok is vannak. hörcsögöknek maga a mennyország, mindegyik lény külön, mindenkinek kis mászóka, két féle kaja, szellőzés minden. hüllőkből már csekélyebb a felhozatal, 4 terráriumból 3 üresen állt, egyben meg egy kaméleon nézegetett kifelé. halas szekció, nem voltam elájulva. akváriumok pár fluval komplett szett, meg 1-2 műanyag játékszett aranyhalaknak! akváriumok egybeszűrve, mind ugyanazzal a talajjal, mind kék háttér. a legközönségesebb halak, talán 15 faj ha volt, aranyhalból meg vagy 8 féle. a halak többsége valami nyavalyában szenvedett.

na mondom akkor megnézem azt a kis boltot az egyik bevásárlóközpont közelébe, 2x is végigjártam az utcát, aztán szomorúan vettem tudomásul, h megszűnt létezni, pedig nagy reményeket fűztem hozzá.

persze, neten előre megnéztem milyen üzletek vannak itt, találtam még egyet kint a fenében, egy szomszédos faluba, mondom remek. aztán a közlekedést kiismerve rájöttem, h megy oda busz, és érvényes oda a mega riderem is, úgyhogy buszra pattantam s meglátogattam a helyet. na, ilyennek képzelek el egy halasboltot, kb ugyanakkora részen van a halas mizéria mint a többi állat, végre egyensúly :) van tengeri részleg is, olyan halakkal amikre mindig vágytam viszont eddig csak neten találkoztam velük és tényleg kb 200 akváriumuk van mint azt hirdetik magukról, gondoltam magamban biztos jó kereskedés lehet ha büszkén mutatják díjaikat, köztök egy 2009-es év akvarisztikai kereskedője. aztán láttam a halakat s munkálkodni a két misimókust. egybe vannak szűrve az akváriumok, aminek a hátránya egyből látszott, az összes egybeszűrt akváriumban ugyanolyan betegek voltak a halak, hol egy kis dara, hol egy kis fátyolbetegség, pompásos...
viszont átlagban a nálunk is kapható halak voltak, azzal a különbséggel, h minden egyes akváriumban egy halfaj, vagy színváltozat volt. az akváriumok lépcsőzetesen vannak egymás fölé pakolva 3 szinten és 4 oszlopban, az egyik oszlopban csakis elevenszülő halak vannak, gondolom itt nagy sláger lehet mint az aranyhal, belőlük itt is volt 8 féle.
aztán a misimókusok épp vakarták az algát az üvegekről meg tisztították a frontüveget. persze, nálunk is cseppfoltos lett a frontüveg, így minden reggel vizes szivaccsal végigdörzsölve, majd ablaklehúzóval végigmentem rajta, finoman csillogott. de itt? rá egy kis cillit a rongyra s azzal dörzsölni az üveget, közben a rongy másik vége meg lóg bele az alatta lévő aksiba... na itt kicsit elszállt a bizalmam, valamint minden akváriumban 1-2 döglött hal, délután voltam ott, nem hiszem, h nem tudtak volna reggel ledögözni..
felső szinten komplett akváriumok kiállítva mindenféle gyártó s kivitel.

viszont sima snassz, üveg akváriumot sehol sem láttam, lehet itt nem dívik, sokkal inkább a designes és minden egyben akváriumok a menők. az eladók mindenhol kedvesek és mosolygósak voltak mint minden üzletben itt...

6 megjegyzés:

  1. "valamint minden akváriumban 1-2 döglött hal, délután voltam ott, nem hiszem, h nem tudtak volna reggel ledögözni.."

    Én úgy hallottam,hogy ahol te dolgoztál abban a plázá boltban ott is tele voltak az akváriumok döglött halakkal! Akkor most nem értem ha ott nem zavart itt miért zavar?

    VálaszTörlés
  2. kicsit el vagy tévedve öcsi :)

    VálaszTörlés
  3. Miért lennék eltévedve kis***?

    VálaszTörlés
  4. még mindig csak mosolyogni tudok rajtad :)

    VálaszTörlés
  5. Hát szerinted én rajtad? :)

    VálaszTörlés
  6. te nem csak mosolyogni tudsz hanem pocskondiázni, ahelyett, h felmutatnál valamit is...

    VálaszTörlés

Nyílméreg szekció - Ranitomeya imitator, az utánzás nagymestere

  Ranitomeya imitator  (Schulte, 1986)   A  Ranitomeya imitator  az állatvilág legnagyobb utánzója. Ahogy a faj elnevezése imitator is erre ...