2009. január 21., szerda

Webárium - Dendrobatidae.fw.hu

Szinte alig emlékszem ara a napra '99-ből, de arra kristálytisztán, ahogy az interneten bóklászva ráakadtam valami igen különlegesre. Más volt mind amit megszokta. nem zöld volt, nem is barna, fekete, koromfekete élénken világító citromsárga csíkokkal. tudtam, hogy léteznek, hallottam már róluk, de az internet megjelenésével kitárult a világ és újabb csodákat ismerhetem meg. Akkor eldöntöttem, ha törik ha szakad nekem lesz ilyen békám! azóta eltelt majd 10 év, és békám ugyan van, de még mindig nem az, amit akkor megpillantottam. Az a béka egyébként egy Dendrobates tinctorius 'Regina' volt. Akkor még ifjonti hévvel csináltam is egy nyílméregbékás honlapot (www.extra.hu/nyilbeka - R.I.P.) . kezdetleges volt ugyan, meg nem szerepelt rajta semmi csak egy 15 éves gyerek vágyálma, hogy ilyen meg ilyen békám lesz és de szépek. Aztán teltek az évek és megjelent egy igéretesnek induló oldal a Dendrobates.hu. sajnos összesen két frissitést ért meg, most is működik, de eléggé elhanyagolt. Kovalcsik Gézabácsi pár, korábban a Terrárium Magazinban megjelent írásai vannak fent, pár kép hozzájuk. Főiskolán végre odaértem, hogy szakdolgozatot készítek, gondoltam, itt az alkalom. Így hamar bele is vágtam, hogy összehozzak egy web-lexikont. Kicsi, informatív oldalt csekély webes tudásomnak megfelelően összehoztam. Hosszabb leírások is szerepelnek rajta, néhány általam tartott fajról. Igyekszem az idő előrehaladtával egyre több cikkel ellátni az oldalt. Az oldalon üzemel egy fórum is. Nem csak az oldal számít kuriózumnak (Hiszen ezen kívül csak az említett Dendrobates.hu üzemel magyar nyelven), hanem a fórum is, mert nincs még egy, kizárólag nyílméregbékákkal foglalkozó fórum.

Remélem rajtam kívül más is örömét leli majd az oldalban, hiszen nincs is nagyobb csoda ha a természet egy ilyen különleges szeletét varázsoljuk kicsiny otthonunkba.

az oldal linkje: http://dendrobatidae.fw.hu

Update:2009.01.21
na jó, kicsit lehet túl elfogult voltam és teljesen elfelejtettem megemlíteni, h Sajómenő is írogat egy blogot szintén nyílméregbékás vonatkozásba

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nyílméreg szekció - Ranitomeya imitator, az utánzás nagymestere

  Ranitomeya imitator  (Schulte, 1986)   A  Ranitomeya imitator  az állatvilág legnagyobb utánzója. Ahogy a faj elnevezése imitator is erre ...